fot. pixabay

Samochód z większym bagażnikiem przyda się nie tylko podczas przeprowadzki, ale także w codziennym życiu rodzinnym, spakowaniu większego bagażu na wakacje czy wózka dziecięcego. Nie trzeba wydawać ogromnej kwoty, żeby znaleźć pojazd w nadwoziu kombi. Zobacz sam jakie modele kupisz do 10 tysięcy.

 

Na portalach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi mamy ogromny wybór modeli z różnymi wersjami silnikowymi i wyposażeniem. Poniżej przedstawimy 8 najlepszych modeli do dziesięciu tysięcy złotych.

 

1. Ford Monedo III (1997-2007)

Na mało miejsca w bagażniku z pewnością nie będziesz narzekał (540 litrów przy rozłożonych siedzeniach i 1700 przy złożonych). Jeżeli chodzi o wersję silnikową to warto szukać diesla 2.0 TDDi – starsza konstrukcja, ale mniej awaryjna niż TDCi. Zaś z benzyn można polecić 2.0 16V 145KM, choć wiadomo, że przy kilkunastoletnim samochodzie trzeba liczyć, że nawet w najmniej awaryjnym silniku może coś być do naprawienia.

fot. pixabay

2. Opel Vectra C (2002-2008)

W tym przypadku mimo sporych gabarytów samochodu nie warto kupować mocnych wersji silnikowych. Niewysilone jednostki cieszą się dobrą wytrzymałością i eksploatacją w rozsądnych pieniądzach, czasem zdarzały się większy pobór oleju silnikowego, ale to już zależy od konkretnej sztuki. Pojemność bagażnika przy rozłożonych tylnych siedzeniach to 530 litrów i 1850 przy powiększonej przestrzeni bagażowej z pewnością pozwolą nam przewieźć duże gabaryty.

 

3. Mazda 6 II (2007-2012)

Jeśli jesteś fanem silników wysokoprężnych to niestety nie będzie to model dla Ciebie. Każdy silnik diesla miał jakieś problemy, które są dosyć kosztowne. Za to z czystym sumieniem można polecić silniki benzynowe, które również dobrze radzą sobie z LPG. Do 10 tysięcy znajdziemy całkiem fajnie wyposażone egzemplarze z wbudowaną nawigacją. Bagażnik o standardowej pojemności 519 litrów i 1751 przy złożonej kanapie to całkiem niezły wynik w porównaniu do konkurencji.

 

4. Peugeot 407 SW (2004-2011)

Francuski producent w swojej gamie silników umieścił aż 13 jednostek napędowych, benzyny od 1.8 do 3.0 i diesle od 1.6 do 2.7. Godnym uwagi jest dwulitrowy silnik o mocy 136 lub 140 koni mechanicznych oraz diesel 2.0 HDi. Do zamierzonej kwoty znajdziemy modele z okolic rocznika 2007 z naprawdę fajnym wyposażeniem (nawigacja, fabryczne radio, tempomat, dach panoramiczny, itp). Maksymalna pojemność bagażnika to 1365 litrów, a minimalna 448.

fot. pixabay

5. Renault Megane II (2002-2009)

Francuski producent w gamie silnikowej posiada zarówno wiele diesli jak i benzyniaków. Jeżeli chodzi o te pierwsze to szerokim łukiem lepiej omijać 1.5 dCi, szczególnie te z początku produkcji były mocno awaryjne. Najlepszą opcją będzie wybór silnika benzynowego 1.6 16V lub wysokoprężnego o pojemności 1.9dCi. W egzemplarzach z początku produkcji mogą zdarzać się liczne usterki elektryczne, ale w nowszych do mechanika możesz jeździć tylko na wymianę opon, chyba, że zrobisz to sam. Megane jest nieco mniejsze od swoich konkurentów, a pojemność bagażnika to 520/1600 litrów.

 

6. Fiat Croma II (2005-2010)

Jak w większości pojazdów z tych lat mogą pojawić się także w tym modelu pewne usterki elektryki samochodowej. Jeżeli zaś chodzi o silniki to nie powinno być większych problemów z 1.9 Multijetem. Benzyny w tym przypadku cechują się nieco gorszymi opiniami. 1.8 jak i 2.2 miewały problemy z łańcuchem rozrządu, ale to już zależy jak dbali o pojazd poprzedni właściciele. 500 litrów to pojemność bagażnika z pasażerami na tylnej kanapie, a 1610 bez nich.

 

7. Audi A4 B6 (2000-2006)

Jest to model nadal często spotykany na polskich drogach i mimo swoich rozmiarów wcale nie posiada według specyfikacji zbyt dużo litrów pojemności 442/1184 litrów. Najbezpieczniejszym jeżeli chodzi o awaryjność i koszty eksploatacji jest wysokoprężny 1.9 TDI i benzynowy 1.6. Nie będą one grzeszyć zbyt dobrą dynamiką, więc jeżeli zależy Ci na lepszych osiągach to warto przemyśleć 1.8T, ale tu już nie będzie tanio u mechanika i trudno znaleźć zadbany egzemplarz.

fot. pixabay

8. Volkswagen Passat B5 (1997-2005)

Na samym końcu naszej listy najpopularniejsze używane kombi w Polsce. Producent umieścił tutaj aż 15 wersji silnikowych benzyn i 13 diesli. W przypadku silników wysokoprężnych wybór będzie oczywisty – 1.9TDI. Jest to konstrukcja niezawodna, a w razie jakiejś awarii ilość części zamiennych jest ogromna. Godna polecenia jest szczególnie wersja 130-konna i benzynowy 1.8T 150KM. Pojemność bagażnika to 450/1500 litrów.

 

Każdy z wyżej wymienionych pojazdów zawsze warto sprawdzić, zobaczyć stan opon i mimo polecanych silników nie brać w ciemno, a zawsze się przejechać i zobaczyć czy na pewno wszystko działa jak należy. Są również aplikacje na smartfona, które za opłatą wygenerują raport o samochodzie czy nie jest on kradziony i nie miał zgłoszonej historii wypadkowej. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here